Vi har funderat mycket på den frågan. Det kan verka enkelt att sätta oss i facket restaurangkoncern, vi har ju t.o.m ordet i vårt koncernnamn. Vi tycker dock själva att det inte riktigt sitter rätt med den breda kompetens och diversifierade produktportfölj vi har och ständigt utvecklar och förbättrar. Vi tycker istället att titeln upplevelsekoncern passar in bättre på det vi gör och det vi vill göra i framtiden.
Att gå och äta på våra restauranger ska vara en upplevelse i smaker, miljöer och bemötande. Man ska minnas ett tillfälle med oss med välbehag. Men vi är ju så mycket mer än bara restauranger även om vi är väldigt stolta över dem. Catering, event, bröllop, fester, företagsstämmor, kick off, after work, musikproduktion, ja listan kan egentligen göras hur lång som helst.
Vi är väldigt nöjda och stolta över de tjänster vi erbjuder och kvalitetsnivån de ligger på men vi har inga planer på att sluta att upptäcka nya saker, att utvecklas och att bli bättre. Där många företag hittar någon behaglig nivå och slutar sträva efter att utvecklas så är vi precis tvärtom. Vi kommer aldrig sluta att sträcka oss mot stjärnorna. Med vår breda produktportfölj och mångåriga kompetens är vi övertygade om att vi kan skapa just den upplevelsen som ni eller ert företag är på jakt efter.
Pieplows Restauranger drivs av krögarparet Andreas Pieplow och Linda Pieplow som tillträde som koncernens VD under 2018.